Book of Shadows Forum Laatst actief: Nooit
Niet ingelogd [Log in - Registreer]
naar beneden

printbare versie | inschrijven | voeg aan je favorieten toe   Post een nieuw onderwerp Poll
Schrijver: Onderwerp: overgevoellig?
Dark_Crow
Oku Den

Reacties: 556
Dit lid is offline

Stemming: Not Set

[*] gepost op 17-3-2006 op 15:03 beantwoorden met Quote
overgevoellig?

hallo allemaal,

ik heb erg last van licht/geluid enz. ik ben na een dagje school helemaal moe van mijn luidruchitge klas. en als ik 's avonds naar de stad naast ons fiets heb ik last van autolichten en stoplicht lichten. ik raak daar erg uitgeput van.
weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit afweer? misschien chakra's afsluiten of i.d.?

greetz Dark Crow

†------» I Want To Fly, Over The Ocean, Away From All Pain«------†
bekijk gebruikers profiel bezoek homepage van dit lid bekijk de berichten per lid U2U lid Deze gebruiker heeft MSN Messenger
TEIWAZ Man Kreeft
Goeroe

Reacties: 2704
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Dit lid is offline

[*] gepost op 17-3-2006 op 15:12 beantwoorden met Quote

probeer eens je chakra's in balans te krijgen.

Het gedrag dat u bekritiseert en veroordeelt in anderen, is vaak uw eigen spiegelend handelen.

Hoedt u voor de mensen die zeggen, het zeker te weten.
bekijk gebruikers profiel bezoek homepage van dit lid bekijk de berichten per lid U2U lid Deze gebruiker heeft MSN Messenger
ToT Man Steenbok
Super Moderator

Reacties: 27836
Sterrenbeeld: Steenbok
Dit lid is offline

Stemming: Gaat wel. :)

[*] gepost op 17-3-2006 op 15:15 beantwoorden met Quote

Goed aarden, een schild om je heen visualiseren enz. Dat zijn de belangrijkste dingen.

Misschien werkt bachbloesemremedie ook? :)
bekijk gebruikers profiel bezoek homepage van dit lid bekijk de berichten per lid U2U lid
Dark_Crow
Oku Den

Dit lid is offline

[*] gepost op 17-3-2006 op 16:01 beantwoorden met Quote

ja leuk, maar hoe moet ik dat doen? :eek: ik ben niet zo slim en niet alles kan worden opgezocht. uhm... uitleg :-S

Blue Dragon Vrouw Maagd
Super Moderator

Reacties: 9311
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Dit lid is offline

Stemming: sorry dat ik besta.

[*] gepost op 17-3-2006 op 16:07 beantwoorden met Quote

Je kan het proberen door te gaan zitten op en eettafelstoel ofzoiets en dan jezelf ontspannen, zoveel als mogelijk.
Dan ga je met je hand 3 achtjes draaien op de hoogte van je hele bovenlichaam, zo kan je bv je chaká's in evenwicht brengen. En anders kan je dit vragen aan Rebecca. Succes.

Respecteer en waardeer een ander, zoals je zelf ook gerespecteerd en gewaardeerd wilt worden.
ToT Man Steenbok
Super Moderator

Dit lid is offline

[*] gepost op 17-3-2006 op 16:31 beantwoorden met Quote

Okay het is 500 keer op het forum besproken, maar ik zal nog wel wat tips geven. :)

Afsluiten:
- Visualiseer een gouden bol om je heen of iets anders wat voor jou bescherming symboliseert. (Een cocon van helder wit licht, of van beschermend violet o.i.d.)
- Zeg hardop of in jezelf: "Ik sluit mij af voor alle invloeden van buitenaf, behalve mijn Hogere Ik", of leg je ene hand op je zonnevlechtchakra en draai met je andere hand er 3 rondjes omheen en druk met die hand die andere hand in alsof je een knop indrukt. (Ben ff kwijt of het met de klok mee of tegen de klok in moet, en welke hand er op moet en welke moet draaien.)

Aarden:
- Stamp eens flink met de voeten op de grond en visualiseer / voel hoe er wortels uit je voeten de aarde in groeien.
- Laat een kolom van licht vanuit je stuitje diep de aarde in groeien. Laat die kolom zich eventueel diep in de aarde ergens aan vasthechten.

Zorg gewoon dat alle overtollige energie en rusteloosheid gereflecteerd wordt voordat het bij je binnen komt met de bovenstaande tips (of ook door bijvoorbeeld in jezelf te zeggen: "Dit hoort niet bij mij! Weg er mee!"), en als het toch bij je binnen komt, laat het dan naar de arde afvloeien.

Succes! :)
bekijk gebruikers profiel bezoek homepage van dit lid bekijk de berichten per lid U2U lid
Dark_Crow
Oku Den

Dit lid is offline

[*] gepost op 17-3-2006 op 19:22 beantwoorden met Quote

oke dank je ToT
(ffe tussendoor trouwens, Moonspell komt op Graspop, ik geloof dat jij die leuk vond he?)

ToT Man Steenbok
Super Moderator

Dit lid is offline

[*] gepost op 17-3-2006 op 20:43 beantwoorden met Quote

Zekers! :D
elfprinces_val_ Vrouw Boogschutter
Goeroe

Reacties: 3427
Sterrenbeeld: Boogschutter
Dit lid is offline

Stemming: Woei

[*] gepost op 17-3-2006 op 22:39 beantwoorden met Quote

Hey Dark_crow, ik ken het, heb er zelf ook last van. Heb je al op internet gezocht? K heb zelf een boek zien liggen bijde plaatselijke boekhandel over Hooggevoeligheid, en hoe je dr mee om kan gaan, tis geschreven door een ene Mevr. Aaron, hoop dat je dr wat aanhebt

xxliefs val

Kijk niet terug in het verleden
Leef in het heden
En droom ooit van de toekomst hoe hij ook worden gaat
-------------------------------------------------------------------
Denk niet
Doe niets
Het gebeurt vanzelf
Als jullie voor elkaar bestemd zijn
Komt het wel goed..
bekijk gebruikers profiel bekijk de berichten per lid U2U lid
Dark_Crow
Oku Den

Dit lid is offline

[*] gepost op 18-3-2006 op 13:23 beantwoorden met Quote

dank je. ik zal even kijken.

Bodhi Man Stier
Godheid

Reacties: 18401
Sterrenbeeld: Stier
Dit lid is offline

Stemming: Are we having fun yet?

[*] gepost op 18-3-2006 op 15:18 beantwoorden met Quote

Riskante opmerking maar ik maak hem toch;
Ik stel dat teveel mensen die een zooitje van hun leven maken aanspraak maken op "de nieuwe tijd" en daar hun rechtvaardiging zoeken.

Oke, sla mijn kop maar in. :lol:

Thea Vrouw Weegschaal
Goeroe

Reacties: 3232
Sterrenbeeld: Weegschaal
Dit lid is offline

Stemming: Egypte was nog gaver dan ik al verwachtte

[*] gepost op 18-3-2006 op 15:31 beantwoorden met Quote

Veel mensen nemen alles over van de mensen om zich heen . Laten zich a.h.w. leegzuigen. Zelf nemen ze al die negatieve energie in zich op die om hen heen zit en voelen zich daarna dood en doodmoe.

Soms is het al voldoende als je ergens heengaat en je zegt dat rustig: Blijven jullie in jullie energie, dan blijf ik in de mijne.

Zorg dat je goed grondt. Als je hier moeite mee hebt kan je ook een jaspis bij je dargen of een hematiet.

Als je lang met de gevoelens van anderen blijft zitten wil volgende oefening nog wel eens helpen:

Loskomen van anderen :

Wanneer je verbonden blijft en je dit niet prettig vind kan je het volgende doen om terug te komen in je eigen energie en op alle nivo’s los te komen.

1 : Handen over elkaar op de navel : Ik ben 100% fysiek (je naam)
2 : ,, thymus: ,, energetisch (je naam)
3: ,, derde oog : ,, mentaal (je naam)
4: Handen voor en achterhoofd (VA positie): ,, emotioneel (je naam)
5 : Handen op elkaar voor hartchakra: ,, spiritueel (je naam)

Thea

Wees zuinig met energie maar reiki mag volop stromen
http://www.wroko-oso.nl/images/roosje.gif
marja
Newbie
*

Reacties: 22
Dit lid is offline

[*] gepost op 18-3-2006 op 16:26 beantwoorden met Quote

Ik heb daar ook veel last van. Als de mensen in mijn omgeving hevige emoties hebben, neem ik dat vaak over. Ik heb gelukkig geleerd dat van me af te sluiten. Ik gebruik bij voorkeur het zinnetje 'ik heb genoeg aan me zelf' met de gedachte dat anderen hun gevoelens daar niet bij horen. Het is niet zo moeilijk, maar je moet je wel even concentreren.

*Speak FRIEND and enter*

De wereld verandert alleen maar omdat jij dat wilt.
Dark_Crow
Oku Den

Dit lid is offline

[*] gepost op 19-3-2006 op 21:03 beantwoorden met Quote

@ Bodhi: dit BlonTDje heeft nog ffe uitleg nodig over wat je zei.

maar mijn ma heeft al jaren last van overgevoelligheid. en ik sinds ik in de brugklas zit merk ik het ook.

Miellyn Vrouw Schorpioen
Sho Den
**

Reacties: 407
Sterrenbeeld: Schorpioen
Dit lid is offline

Stemming: i'm no angel but please don't think that i don't try

[*] gepost op 20-3-2006 op 07:21 beantwoorden met Quote

ik wil als HSP meid ( hoog sensitief persoon) ook even reageren...

Les 1 in het hoogsensitief zijn: aanvaard jezelf zoals je bent, je hebt een bijzondere eigenschap, iets wat je anders maakt en vaaak voordelen met zich meebrengt. HSP brengt echter ook net als alles een aantal moeilijkheden mee, maaar zie dit als leerpunten, ze brengen je dichter naar jezelf, en naar de wereld rondom jou, alles wat je oplost brengt je verder!

Les 2: er zijn ook eenvoudig tips voor hooggevoelige mensen. Zo neem ik elke avond min. een half uur voor mezelf. Dat kan met dingen zijn die mij ontspannen, vaak een boek lezen of naar een film kijken. even tijd voor mezelf. Ik probeer ook zo veel mogelijk van alle positieve gewaarwordingen te genieten en er ontspanning in te vinden. Zo kan ik heel lan onder de douche of in de regen ( jaja in de zomer :wink: ) staan genieten van het water dat op mijn hoofd valt.Ga gewoon in jeelf op zoek naar kleine eenvoudige dingen die je ontspannen. En probeer daar op terug te vallen als het je even te veel wordt.

Les 3: emotie en gevoelens zijn niet verkeerd. Durf ze tonen en toon ze bewust. Jij bent jij en ware vrienden en vriendinnen aanvaarden je zoals je bent. ook met je heksensprongen er bij. Het maakt je bijzonder en jezelf. wees er trots op.

Je kan ook allerlei dingen gaan doen zoals deze hierboven omschreven staan. Maar weet ook dat er veel HSP' s zijn die eerder rationeel bezig zijn met hooggevoeligheid. Die sceptisch staan ten opzichte van schilden optrekken. Er zijn heel eeenvoudige middeltjes die je de wereld om je heen helpen dragen...

Miellyn
Miellyn Vrouw Schorpioen
Sho Den
**

Dit lid is offline

[*] gepost op 20-3-2006 op 07:26 beantwoorden met Quote

Ps meer over hooggevoelig heid, enorm goede site www.hooggevoelig.nl
Hieraan is ook een forum verbonden voor oudere mensen als ik :P maar ook speciaal gericht op het jonge volkje... omdat zij immers de oude garde mss een beetje saai vinden :lol: :lol:

PS oveprikkeling moet je zine als een emmer. hij loopt eens over, en je bent overprikkeld, het enige dat er dan opzit is dweilen en even tot rust komen ( je bent toch kwaad dat er waater op de grond ligt :)) ) Maaar je kan j emmer ook iets geleiderlijker vullen dat hij pas vol is vlak voor je in je bed moet ( = leegkappen) gewoon de tijd nemen, trager leven, en af en toe wat watr laten verdampen, (=tijd nemen voor jezelf)
Blue Dragon Vrouw Maagd
Super Moderator

Reacties: 9311
Sterrenbeeld: Maagd
Dit lid is offline

Stemming: sorry dat ik besta.

[*] gepost op 20-3-2006 op 07:49 beantwoorden met Quote

Mensen, volgens mij ging dit topic over overgevoeligheid en niet over hooggevoeligheid, volgens mij zit daar toch wel heel veel verschil zitten, al zal het wel raakvlakken hebben. Dus graag weer ontopic, dank u.

Respecteer en waardeer een ander, zoals je zelf ook gerespecteerd en gewaardeerd wilt worden.
Miellyn Vrouw Schorpioen
Sho Den
**

Dit lid is offline

[*] gepost op 20-3-2006 op 12:57 beantwoorden met Quote

Mijn tips zijn ook bruikbaaar voor Overgeveoligheid hoor... Waant aan mijn hooggevoeligheid zitten Heeeeeeel veel overgevoligheid verbonden. Het is een eigenschap die je meedraagt, en waar je trucjes moet op vinden.

alleen ik omschrijf het als overprikkeling.
en alles waar Dark Crow over schrijft dekt deze lading...

BV. tegen straatlampen (ik heb het soms met met zoonlicht) draag ik gewoon soms een zonnebril ( wel een beetje belachelijk midden in de winter of op een bewolkte dag)
heruli deniandu
Sho Den
**

Reacties: 283
Dit lid is offline

[*] gepost op 27-3-2006 op 08:50 beantwoorden met Quote

Mijn vriendin heeft dat meer met stress, ze is heel gauw gestrest als iets niet gaat zoals ze dacht.
En er hoeft niet veel te gebeuren om die stress te krijgen.

Erg moeilijk voor mij aangezien ik compleet stressbestendig ben :cry:

Een vriendin van mij heeft een zoontje die hooggevoelig is, hij wil vaak alleen spelen en is niet echt actief in het zoeken naar vriendjes.
Vaak als hij bij iemand gespeeld had was ie helemaal bekaf.

Lijkt me niet leuk zoiets te hebben, respect voor de mensne die er dagelijks mee om moeten gaan hoor.

Deniandu

Non numeranda sed ponderanda sunt argumenta.
argumenten moeten niet geteld,maar gewogen worden
homepage:
http://www.ffxs.net/nl/tarotforum/index.php
philomeen
Sho Den
**

Reacties: 208
Dit lid is offline

Stemming: vrolijk

[*] gepost op 15-4-2006 op 05:59 beantwoorden met Quote
Re: overgevoellig?

Quote:
hallo allemaal,

ik heb erg last van licht/geluid enz. ik ben na een dagje school helemaal moe van mijn luidruchitge klas. en als ik 's avonds naar de stad naast ons fiets heb ik last van autolichten en stoplicht lichten. ik raak daar erg uitgeput van.
weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit afweer? misschien chakra's afsluiten of i.d.?

greetz Dark Crow

Het klinkt op de eerste instantie naar een migraine :eek: maar ik denk dat de opties heel breed liggen.
Maar er zijn ook energie -vampiers zo noemen ze de mensen die als je bij ze bent ,gewoon al je energie wegzuigen.
Ik ken wel een paar van zo,n mensen. :twisted:

Nee maar even serieus,Ik heb dat ook wel eens ,ook als ik niet moe ben.
Al denk ik dat je echt bij jezelf te raden moet gaan,waar de Lek zit :wink:

Aimee Vrouw Kreeft
Newbie
*

Reacties: 31
Dit lid is offline

[*] gepost op 25-5-2010 op 16:46 beantwoorden met Quote

Dit onderwerp is al oud en waarschijnlijk hebben jullie al verschillende tips gekregen en getest. Maar misschien heeft iemand wat aan deze tip?

Visualiseer een jas om je heen.
Wanneer je gevoelens of ervaringen wilt voelen / delen, dan doe je die jas in gedachten open. Wanneer je je wilt afsluiten voor iets of iemand, dan doe je in gedachten de jas dicht.
Bodhi Man Stier
Godheid

Reacties: 18401
Sterrenbeeld: Stier
Dit lid is offline

Stemming: Are we having fun yet?

[*] gepost op 25-5-2010 op 19:04 beantwoorden met Quote

Allemaal tips om je af te sluiten.......volgens mij is het verstandiger de oorzaak aan te pakken en uit te zoeken WAAROM die indrukken er zo inhakken.
En dan werken aan die oorzaak, niet de symptomen bestrijden maar de bron.
Aimee Vrouw Kreeft
Newbie
*

Reacties: 31
Dit lid is offline

[*] gepost op 25-5-2010 op 22:07 beantwoorden met Quote

Hoi Bodhi,

Ik wéét dat je gelijk hebt. Jouw oplossing is stukken beter dan de tips om je af te sluiten.

Alleen kan ik soms zo overprikkeld raken door iets of iemand, dat dit allerlei vervelende klachten geeft (zoals misselijk & benauwd). Voor dat moment is het dan heel prettig om me even af te kunnen sluiten.

Natuurlijk heb jij de beste oplossing. Maar zolang ik nog niet assertief genoeg ben om de bron aan te pakken, is het afsluiten voor mij een goede tweede keuze.

[Bewerkt op 25-5-2010 door Aimee]
Post een nieuw onderwerp Poll

naar boven