[ Thursday 23 November 2017 - wassende maan - Log in/registreer - Zoeken ]

Oefeningen


______ Oefeningen


Er zijn vele oefeningen. De meeste zijn gebaseerd op ervaring en intu´tie. Dit wil zeggen dat de oefeningen die hier staan een indicatie zijn van hoe je het zou kunnen doen, maar naar je eigen wensen en ervaringen aangepast mogen/kunnen worden. Het werkt natuurlijk het best op je eigen manier. Dus, probeer de methodes jezelf eigen te maken. Hiervoor kunnen dus aanpassingen nodig zijn: gebruik bijvoorbeeld andere kleuren of stenen die beter bij je passen.

______ Beschermen


Een simpele maar doeltreffende oefening voor bescherming (van zowel je lichaam als je aura), is het visualiseren van een grote glazen, witte of gouden cocon om je lichaam of je aura. Zorg ervoor dat je hem ruim om je heen visualiseert, zonder onderbrekingen. Zo kunnen vreemde energieŰn niet je aura of lichaam raken of binnen komen.
Wat ook een mogelijkheid is, is het visualiseren van een koepel. Hiervoor teken je in gedachten een cirkel om jezelf heen, met de klok mee. Visualiseer hoe er uit die cirkel stralen van helder wit of blauw licht barsten en hoe ze een koepel over jou heen vormen. Het is aan te raden om, als je de bescherming niet langer nodig hebt, de koepel af te breken. Dit doe je door de cirkel tegen de klok in te tekenen, waardoor hij verdwijnt.

______ Voelen


Het leren voelen van een aura kan iedereen. Niet bij iedereen zal dat even gemakkelijk gaan, maar geef niet te snel op. Oefening baart kunst.
Het makkelijkst gaat het als je het bij iemand anders kunt proberen. Rond het hoofd en de schouders is de aura het beste te voelen. Beweeg je handen in ontspannen toestand, langzaam op ongeveer 30 centimeter afstand van het hoofd of de schouders, met de handpalmen naar de persoon toe. Probeer oneffenheden te voelen, warme of koude plekken. Misschien vindt je zelfs gaten!
Probeer deze oefening regelmatig te doen. Bijvoorbeeld twee maal per dag, 5 tot 10 minuten, maar niet langer. Het zal je dan te veel energie kosten en je zult gefrustreerd raken als het niet lukt.
Als je de aura enigszins begint te voelen, probeer dan ook meerdere lagen te gaan voelen. Voel eens dichter bij de huid of juist verder van de huid af. Merk de verschillen. Hoe de lagen voelen en hoe ze opgebouwd zijn.

Tip! Het is misschien verstandig eerst te mediteren en jezelf te beschermen. Zo ben je gevoeliger en beter beschermd voor je aan deze oefening begint.

______ Zien


Aura's zien is vaak wat moeilijker dan ze te voelen. Toch zijn er heel wat trucjes waardoor je de aura enigszins kunt waarnemen.
De eerste laag van de aura is ondanks zijn witte/doorzichtige "kleur" het makkelijkst waar te nemen. Plaats iemand tegen een lichte achtergrond, bijvoorbeeld voor een witte muur of deur. Concentreer je vervolgens op de eerste centimeters van de aura van die persoon en ontspan vervolgens even. Zie je nog niets, dan geeft dat helemaal niet. Kijk rustig naar de persoon en houd je blik op ÚÚn punt gefocust, maar probeer niet meer te concentreren. Aura's zie je namelijk het beste in ontspannen staat. En dat brengt ons ook op een tweede methode.

Als je 's avonds in bed ligt, en een niet voor 100% donkere kamer hebt, dan kun je proberen je aura of energie waar te nemen. Houd je handen maar eens voor je gezicht, met de handpalmen naar elkaar toegedraaid maar niet tegen elkaar aan. Houd er ongeveer 8 centimeter tussen. Zie hoe er energie tussen je handpalmen speelt of opbouwt en zie hoe de energie om je heen, je aura, zich continu aanpast. Je kunt ook zelf proberen de energie aan te passen, te doen groeien of te doen krimpen. Speel en ontdek!